dinsdag 25 april 2017

Druppel oorstekers met puntstenen

Druppel oorstekers met puntstenen

Aan de hand van deze tutorial maak je je eigen oorstekers in trendy kleuren met faux turquoise druppel kralen en luxe puntstenen.
Vorig jaar maakte ik een set Oorbellen met faux turquoise druppels, deze serie is daar een vervolg op.
De basis van elk paar is hetzelfde, namelijk een faux turquoise druppeltje, een ovale puntsteen connector en een oorstekertje waar je zelf ook nog een puntsteentje in aanbrengt. Ik laat ze hier zien in 6 verschillende kleuren, maar het is een ontwerp dat je naar eigen smaak weer eenvoudig kunt aanpassen. Kies bijvoorbeeld voor een ander oorhaakje, een ander kraalkapje op de druppel, of gebruik contrasterende kleuren voor een nieuw effect.


Wat heb je nodig
  • Goudkleurige oorstekers met ruimte voor similisteen van 5 mm.
  • Acryl simili puntstenen neon mix 5 mm. In 1 portie van deze mix zitten ruim 100 verschillende steentjes, keuze en variatie genoeg dus.
  • Connector zetting voor ovale puntsteen van 14x10 mm
  • Ovale puntstenen in formaat 14x10 mm.
  • Kleine kraalkapjes. Hier is een filigraan uitvoering gebruikt, maar deze werken volgens mij ook heel erg leuk.
  • Faux turquoise druppel kralen. 1 streng is genoeg voor 8 setjes in verschillende kleuren.
  • Nietstiften van 30 mm.
  • Open ringetjes formaat 4 mm.
  • Lijm. Ik heb strasslijm gebruikt, vooral vanwege de applicatietip. Als je Hasulith of E6000 gebruikt, neem dan even een nietstiftje erbij om de lijm netjes in de oorsteker aan te brengen.
  • Dopjes achterkantjes voor de oorstekers 
Hoe ga je te werk?
 
1. Maak het druppelhangertje door een kraal op de nietstift te plaatsen, en daarop een kraalkapje. Ik heb een halve milimeter van de stift afgeknipt, omdat dat voor mij de ideale lengte is om een oogje te draaien.


 2. Plaats de puntsteen in de zetting. Het kan wat onwennig aanvoelen als je er nog niet veel mee gewerkt hebt, neem er vooral even de tijd voor. Ik vind het fijn om de steen bij het midden in de zijkant op zijn plaats te houden, en 1 voor 1 duw ik de klauwtjes van de zetting over de steen met een tangetje. Oefening baart kunst!!



3. Lijm het similisteentje in de oorsteker. Een klein drupje is echt genoeg - de strasslijm is erg vloeibaar dus je hebt al snel te veel.


4. Verbind de onderdelen met ringetjes. 

5. De oorbellen zijn klaar!

 Ter inspiratie zie je hier de oorbellen in meer kleuren:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe serie lampwork kralen

Deze week een mooie selectie nieuwe lampwork kralen in de shop! De video geeft een close up kijkje naar de nieuwe kralen en ideeen voor...