dinsdag 25 april 2017

Agaat lantaarn oorbellen



Agaat lantaarn oorbellen

Agaat lantaarn oorbellen maken
Dit is een collectie oorbellen geinspireerd op mooie lantaarns, zoals een Marokkaanse hennalamp. Ik wilde graag werken met agaten en bronskleurig metaal, met name de grote filigraan kralen had ik veel zin in om eens te proberen.
Dus ik heb zo'n 30 bakken met kralen uit de kast getrokken en ben combinaties gaan maken totdat ik deze set oorbellen bij elkaar had. De agaten hebben altijd een natuurlijke variatie van kleuren, zodat elk exemplaar altijd uniek zal zijn. De kleine 5 mm kraaltjes bijvoorbeeld, zijn India agaat en komen allemaal van dezelfde streng. Je ziet dat er heel veel tinten uit komen en ik was zelf verbaasd over de veelzijdigheid van zo'n klein kraaltje.

Agaat kralen

Wat heb je nodig?
  • Nietstiften brons van 70 mm. Met deze lengte kun je alle oorbellen maken die hier staan.
  • Bronskleurige oorhaakjes. Ik heb gekozen voor een eenvoudig model, maar het haakje biedt natuurlijk mogelijkheden voor eigen variatie.
  • Agaat kralen in verschillende maten.
  • Metalen kralen in bronskleur in verschillende maten en vormen.
  • Kraalkapjes in verschillende maten en vormen.
Hoe ga je te werk?
Je kunt de ontwerpen hier gebruiken als basis voor je eigen oorbellen. De kleuren van de agaatkralen zijn vaak onderling te verwisselen waardoor je eenvoudig je eigen draai eraan kunt geven.
Als je zelf nieuwe variaties gaat ontwerpen, houd dan de balans van de formaten in het oog. Ik vind het zelf het mooist om in ieder geval de agaten te omvatten in een kraalkap. Probeer vooral ook verschillende metalen kralen en kappen uit, je zult verrast zijn door het verschil wat een kleine spacer al kan maken!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe serie lampwork kralen

Deze week een mooie selectie nieuwe lampwork kralen in de shop! De video geeft een close up kijkje naar de nieuwe kralen en ideeen voor...