maandag 24 april 2017

Pastel druppel oorbellen

Pastel druppel oorbellen
Deze tutorial beschrijft hoe je een paar pastel druppel oorbellen kunt maken. De druppel kralen zijn gemaakt van kunststof, en ik ben gek op de intense kleuren. Ik heb het kleurenpalet zacht gehouden, door ze te combineren met cabochons van natuurlijke materialen. Het filigraan van de kraalkappen geeft ze een mooie vintage uitstraling, en je zult zien dat ze licht van gewicht zijn, terwijl ze behoorlijk lang zijn. Het is een ontwerp waar je weer fijn mee kunt variƫren!

Wat heb je nodig voor 1 paar pastel druppel oorbellen?
  • 1 paar kunststof druppel oorbellen. Deze kralen zijn gemaakt om de kleuren van edelsteen turquoise en koraal na te bootsen.
  • 2 nietstiften brons, 70 mm
  • 2 lange filigraan brons kraalkappen
  • 2 oorstekers met lace edge zetting, voor cabochon van 12 mm
  • 2 cabochons van 12 mm, ik heb gekozen voor natuursteen varianten. De zachte kleuring van de rozenkwarts, aventurijn en howliet sluiten qua kleur mooi aan bij de druppel kralen.
  • Beetje lijm om de cabs te bevestigen
  • Tangetjes 

Hoe ga je te werk?
  • De zetting van de oorsteker heeft een lace edge, een geschulpt randje. Vouw 1 van de oogjes naar beneden, zodat er een hanger aan bevestigd kan worden. 
  • Maak de hangers met de druppel kralen.
  • Bekijk eerst de kraalkappen. Het kan zijn dat ze een beetje in vorm gebogen moeten worden. Schuif ze niet te hard over de kraal heen, het kunststof kan anders krasjes krijgen.
  • Waarschijnlijk wil je de nietstiften ook even goed recht buigen.
  • Op de foto zie je een blauwe kraal op de nietstift. Deze kraal gebruik ik, zodat ik altijd een gelijk stukje stift heb om een oogje te maken. Deze kraal is 8 mm groot, als ik er boven afknip, heb ik dus elke keer precies 8 mm om het oogje mee te maken. Je zult zien dat het helpt om regelmatige hangers te maken. 

 Vouw het oogje van de hanger nog niet helemaal dicht, ze moet eerst door het oogje van de oorsteker heen.
Lijm de cabochon in de oorsteker.
De oogjes van de oorsteker kunnen nu zachtjes naar binnen gevouwen worden om de cabochon te vangen. Dit is vooral omdat ik het mooi vind, je kunt er voor kiezen het randje te laten zoals het is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe serie lampwork kralen

Deze week een mooie selectie nieuwe lampwork kralen in de shop! De video geeft een close up kijkje naar de nieuwe kralen en ideeen voor...