vrijdag 7 april 2017

Oorbellen met gewrapte roosjes

Deze week ben zijn de eerste bosjes imitatie zijde roosjes online gegaan. Ik heb juist deze ingekocht omdat ze een ijzeren stengel hebben en ik hoopte dat ze als alternatieve nietstift gebruikt konden worden.

En inderdaad, de stengels zijn erg flexibel en gecoat in papier. Ik ben niet beste wrapper, maar deze laten zich heel netjes tot een mooi oogje draaien.

Ik heb er een paar oorbelletjes mee gemaakt, ik zal stap voor stap bespreken hoe ze gemaakt worden.



Benodigdheden oorbellen met roosjes




Wat heb je nodig?

1. Twee roosjes

2. Twee connectors (ik heb strikjes gebruikt)

3. Twee ringetjes om de roosjes en connectors met elkaar te verbinden

4. Oorhaakjes

5. Rondbektangetje, kniptangetje en eventueel ook een platbektangetje

Hoe ga je te werk?

1. Knip de stengels op gelijke lengte. Ik heb ze op circa 2,5 centimeter vanaf de bloem afgeknipt. Maar misschien wil je een groter of juist kleiner oogje maken. Pas de lengte daar op aan.

2. Maak een oogje met de rondbektang

Maak een oogje met de tang


3. Houd nu het oogje vast met een tangetje. Zo heb je goed grip om de stengel te wrappen. Wikkel de draad naar beneden.

4. Waarschijnlijk is je oogje nog niet helemaal rond. Schuif het oogje over de rondbektang en druk zachtjes aan totdat je een mooie, gelijkmatige cirkel hebt.

5. Je hangertje is klaar voor gebruik!



Gewrapt roos hangertje





6. Gebruik de ringetjes om het roosje te verbinden met de connector.

7. Draai het oogje van de oorbelhaak open. Schuif de connector erop. Let er even op dat de voorkant van het strikje ook aan de voorkant van het haakje terecht komt. Druk het oogje van de oorbelhaak weer dicht.

8. En daar zijn ze: een vrolijk, lichtgewicht paar oorbellen met gewrapte roosjes!


Gewrapte roos oorbellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe serie lampwork kralen

Deze week een mooie selectie nieuwe lampwork kralen in de shop! De video geeft een close up kijkje naar de nieuwe kralen en ideeen voor...