dinsdag 25 april 2017

Christmas jewel tone set



Christmas jewel tone set

Het afgelopen jaar heb ik een uitgebreide collectie puntstenen opgebouwd. Ik ben er dol op, want de techniek is ontzettend eenvoudig, maar het resultaat zo elegant!
Met de kerstdagen in gedachte heb ik deze set oorbellen gemaakt in zogenaamde Edelsteen tinten (Jewel tones). De kleuren robijn rood, saffier blauw, smaragd groen en amethyst paars vormen een combinatie die altijd goed is. Door te kiezen voor goudkleurig materiaal krijgen ze nog die extra, antieke uitstraling.
De glazen puntstenen hebben een goed gewicht, zodat je echt een substantieel juweeltje draagt.
Dus zoek je een accessoire voor die speciale jurk? Een cadeau voor je schoonmoeder? Ben je een feestcollectie aan het maken voor je eigen sieradenlijn? Deze Jewel tone oorbellen zullen je gegarandeerd inpireren!
Wat heb je nodig
  • Puntstenen in setjes, verschillende kleuren, vormen en formaten
  • Klauwzettingen voor de puntstenen
  • Open ringetjes van 4 mm groot om de zettingen te verbinden
  • Oorhaakjes in goud of brass kleur
  • Een tangetje om de zettingen dicht te vouwen 
Jeweltone rhinestones

Hoe ga je te werk?
Ik heb een assortiment puntstenen bij elkaar uitgezocht in het Jewel tone kleurenpalet, en daarbij gevarieerd in vormen en maten. De stenen heb ik eerst onderling bij elkaar gelegd totdat ik helemaal tevreden was met de combinaties.

De afgelopen tijd heb ik meerdere keren laten zien hoe je de puntstenen met de klauwzettingen kunt gebruiken, bijvoorbeeld hier Ombre rhinestone oorbellen.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe serie lampwork kralen

Deze week een mooie selectie nieuwe lampwork kralen in de shop! De video geeft een close up kijkje naar de nieuwe kralen en ideeen voor...